Vi gjeninnfører betaling for Flex bestillingsreise

Fra 22. mars vil du igjen måtte betale for din Flex-tur. Dette er del av en årlig prisjustering for å dekke inn de kostnadene kollektivtrafikken får som resultat av prisøkningen på tjenester ellers i samfunnet. Billettinntektene går i sin helhet tilbake til kollektivtilbudet og bidrar til å opprettholde dagens kollektivtilbud, inkludert Flex.

Her kan du lese mer om de generelle prisendringene for Østfold kollektivtrafikk i 2021.

Flex har vært gratis siden 2018. Det har gjort Flex til et viktig og populært velferdstilbud som sikrer bevegelsesfrihet. Det skal Flex fortsette å gjøre, selv etter at vi gjeninnfører betaling for tjenesten.

Du bestiller Flex-reisen din på samme måte som før, og Flex vil fortsatt ha et høyere servicenivå enn vanlig buss. Våre sjåfører vil hjelpe deg med av- og påstigning, og med å bære handleposer inn og ut av bussen.

Kjøp Flex-billett med SMS (tekstmelding)

SMS-billett for Flex

En enkeltbillett for Flex vil koste 20 kroner for honnør. Du kjøper billett på SMS ved å sende riktig kodeord til telefonnummer 1930. Beløpet trekkes fra mobilregningen eller kontantkortet ditt.

For eksempel hvis du er honnør, så skriver du Flex og sender det til 1930.

Kodeordene med tilhørende priser
Gyldighet

Du mottar Flex-billetten på SMS. Billetten starter umiddelbart, og er gyldig i 90 minutter.
Du kan også bruke billetten på vanlig buss, så lenge det er tid igjen på billetten når du går om bord.
SMS-billetten er kun gyldig på den telefonen den er kjøpt med, og den kan ikke videresendes.

Betaling

Hvis du har kontantkort, må du ha nok penger på kortet for å gjennomføre kjøpet.
Hvis du har et mobilabonnement som er sperret for å bruke tjenester med kortnummer, må du ta kontakt med mobiloperatøren din for å fjerne sperren.

Overgang

Billetten kan også brukes på vanlig buss, så lenge det er tid igjen på billetten når du går om bord.

Brosjyre

Her ser du ny brosjyre som beskriver hvordan du kjøper og betaler din Flex-billett. Brosjyren vil være tilgjengelig på Flex-bussen, og du kan også ringe oss om du ikke har fått den i løpet av neste uke.

Brosjyre-betaling på Flex fra 22. mars 2021.

Kontakt oss

Ring oss gjerne om du har noen spørsmål, enten det er om betaling eller noe annet🤗

Kundesenteret vårt har telefonnummer 69 12 54 80.

Åpningstider kundesenter:
Mandag-fredag: 07-21
Lørdag: 08-16
Søndag: 13-20

Tusen takk for at du kjøper billett, god tur! 🤗