– Vi møter passasjerene med samme smil som før

Flex-sjåfør Anne Berit Schei vasker og gjør det hun kan for at passasjerene skal føle seg ivaretatt i Flex-bussen. Hun ser frem til å kunne klemme passasjerene igjen og håper at flere vil bruke Flex når koronatiden er over.

 – Vi gjør det vi kan for at passasjerene skal være trygge i bussen, og de er like takknemlige som før. Det er litt rart, men jeg føler vi har gjort noe positivt ut av situasjonen, sier Anne Berit. 

Hun forteller at sjåførene vasker hendene ofte, bruker hansker når de hjelper passasjerer med poser og med rullatorer, og har egne dispensere med antibac i alle biler. 

– Flex har vært der for passasjerene hele tiden og passasjerene er fortsatt fornøyde.

 

Fint med passasjerer som tipser andre om Flex-tilbudet

– Det er en spesiell tid vi er i. Mange kunder reiser mye sjeldnere enn før og holder seg mest mulig hjemme. Men vi møter dem med samme smil og jobber for å gjøre det beste ut av det.

Anne Berit forteller at hun ser frem til å kunne klemme venner og kjente igjen. Vanligvis kan Flex-sjåførene få klemmer av passasjerene, men Anne Berit påpeker at passasjerene har vært flinke og gjort sitt for at både de og sjåførene skal være trygge.

– Vi må stå sammen så blir ting bedre, dette varer ikke for alltid. Jeg ønsker at Flex skal opprettholdes, så vi synes det er veldig fint med de passasjerene som tipser andre om at tilbudet eksisterer. Noen er skeptiske til å prøve nye ting, men kanskje det løsner litt etter at koronaen har gitt seg. Det er et viktig tilbud og jeg håper at flere begynner å bruke det, sier Anne Berit.